СЕВИЉСКИ БЕРБЕРИН

комична опера Ђоакина Росинија

децембар 2017. у 19:30 часова

Драматург и редитељ: Александар Николић

Вокални педагози: Јасмина Трумбеташ и Јелена Влаховић

Продуцент: Ненад Милошевић

Либрето: Ч. Стербини по Де Бомаршеовој драми

УЛОГЕ

Фигаро, севиљски берберин: Стефан Павловић

Розина: Јована Чуровић

Гроф Алмавива: Дејан Љутовац

Дон Бартоло: Милош Ђуричић

Берта: Ивана Живадиновић

Дон Базилио: Страхиња Ђокић

Корепетитори:Страхиња Ђокић и  Љубица Грујић

редитељ:Александар Николић

асистент редитеља: Јована Иконић

РАДЊА

Розина, млада девојка, заљубљена је у грофа Алмавиву, младог и лепог, који пева под њеним прозором желећи да јој се приближи. Али, Розину чува стари доктор Бартоло, који жели да се њоме ожени, и не дозвољава јој да излази из куће. Фигаро, лични берберин Бартолов, помаже младима да се упознају, представљајући Алмавиву као учитеља певања. И док Фигаро брије Бартола, Розина и Алмамива се договарају о својој будућности.

Да би остварили своју љубав, помаже им Фигаро који доводи бележника и сведоке. Венчање се обавља, а стари Бартоло мора да се помири са победом младости и љубави.

JeНеJAрт је уметничко удружење из Београда основано са циљем да популарише високу уметност и културу: оперу, балет, позоришну уметност, књижевност и сликарство. Чланови Јенејарт-а су првакиње опере Народног позоришта из Београда Јасмина Трумбеташ-Петровић, сопран, председник Управног одбора, Јелена Влаховић, мецосопран, чланица УО, Ненад Милошевић, члан УО, књижевник и новинар и Александар Николић, редитељ и драматург.

Уметничко удружење JeНeJAрт до сада је организовало више концерата у Београду и у иностранству а нарочито је била плодна уметничка сарадња с Израелом.

Имајући у виду дугогодишње уметничко искуство њених чланова, Јенејарт се залаже за укључивање и ангажовање што већег броја младих неафирмисаних уметника у уметничке пројекте и њихово усавршавање.

Севиљски берберин је управо једна од представа која припада пројекту Џепна опера а коју је JeНeJAрт осмислио у циљу децентрализације уметности и приближавања онима којима је опера досад била углавном недоступна.Једна од првих организација која је та настојања препознала и подржала јесте Општина и Туристичка организација Врњачке Бање,затим КЦ Раковица, Лазаревац, Трстеник, Краљево, Дадов, …

 Јасмина Трумбеташ Петровић, сопран

 Рођена у Београду где је упоредо са студијама славистике учила певање код професора П. Андровића у музичкој школи „Коста Манојловић“ а затим  магистрирала на ФМУ код професорке Р. Бакочевић. У ангажману Опере Народног позоришта у Београду је од 1993. године а Првакиња опере од 2002. године.Добитница је многих награда у земљи и иностранству, како током студија, тако и за тумачење улога: Аида, Тоска, Маргарета,… Током каријере сарађивала је са многим домаћим и иностраним уметницима и наступала и на иностраним сценама певајући Аиду, Леонору, Мадам Батерфлај, Тоску у Италији, Аустрији, Француској, Румунији, Немачкој, Кореји, Мађарској, Португалији, Грчкој итд. До сада је остварила низ улога сопанског фаха: Тоска, Аида, Дездемона, Амелија, Елизабета, Адриана, Леонора, Татјана, Батерфлај, Мими, Микаела, Хасанагиница,… али и концертни репертоар: Реквијем Вердија, Дворжака, Брамса, Моцарта, Бетовенова миса, Рахмањинова звона, Васкрсење Христића, дела Јаначека, Перголезија, Хонегера,…За улогу Тоске 2014. године добила је награду од Удружења музичких уметника Србије и прославила  20 година уметничког рада. Од 2015. сарађује са ИМВАЈ – мајсторским курсом за певаче у Јерусалиму као вокални педагог.

 Јелена Влаховић, мецосопран

Првакиња Опере Народног позоришта у Београду, тридесет година један од водећих мецосопрана са великим успехом тумачи драмске ликове у свом фаху: Кармен, Амнерис, Ацучену, Улрику,  Марину, Херодијаду  и многе друге. Негује и концертни репертоар, наступала је у извођењима Моцартовог и Вердијевог Реквијема, Малерове Друге симфоније, Росинијеве Стабат матер и многим другим. Негује и соло песму, а одувек се нарочито залагала за извођење дела домаћих аутора. Неколико година се бави успешно и педагошким радом. Чланица је Управног одбора такмичења и мастеркласа ИМВАЈ у Јерусалиму, где вец трећу годину заредом ради са младим певачима из разних земаља Европе и света. Гостовала у земљама региона и света.

Ненад Милошевић рођен 1962. године у Земуну. Објавио је девет књига поезије, антологија поезије, есеја. Појединачне песме и есеји превођени су му на грчки, шпански, француски, енглески, пољски, немачки, мађарски. Такође, заступљен је у неколико антологија српске поезије на страним језицима као и у неколико домаћих антологија. Добитник је награде „Бранко Ћопић“ коју додељује САНУ. Био је уредник за поезију у Књижевним новинама од 1998. до 2001. године и члан редакције часописа за женску књижевност ПроФемина. Завршио је Факултет политичких наука у Београду. Радио је и као уредник у Редакцији за културу, Редакцији за науку и образовање а сада ради као уредник у Редакцији документарног програма Телевизије Београд. Уредио је и режирао преко сто педесет ауторских емисија на Телевизији Београд.

 Александар Николић рођен 1983, дипломирао позоришну и радио режију на Факултету драмских уметности у Београду где је тренутно на завршној години докторских студија у области аудиовизуелних уметности. Од школске 2015/16. изабран је за доцента на Институту за уметничку игру у Београду на предметима режија у опери и балету, редитељско тумачење музичког предлошка и либрето. Студирао је и историју уметности (Филозофски факултет) као и индустријски дизајн (Београдска политехника). Стручно се усавршавао у Бреши и Хановеру. У сезони 2015/16. ангажован у Роyал Опера Хоусе Цовент Гарден у Лондону као Редитељ на дужности за оперу  Травијата. Самосталне режије: Дон Ђовани, Оперски обичаји и неубичајености, Меланхолични снови, Љубав и мода, Пирамус и Тизбе,… Од сезоне 2009/10. ангажован је у Опери Народног позоришта у Београду као редитељ (спољни сарадник) на одржавању и обнављању текућег репертоара: Кармен, Травијата, Фигарова женидба, Севиљски берберин,… Од 2016. држао мастерклас у Израелу и Србији намењен оперским певачима и њиховом тумачењу музичког и вербалног материјала у оперском делу.